Om din webbläsare inte sparar dina inloggningsuppgifter automatiskt kan du följa stegen i denna artikel för att aktivera detta
Obs!
-
Vissa företagsdatorer eller säkerhetsinställningar kan förhindra att lösenord sparas.
- Om du använder privat läge (inkognito), sparas inte lösenord.
Microsoft Edge
-
Öppna Edge.
-
Gå till Inställningar > Profiler > Lösenord.
-
Aktivera Erbjud att spara lösenord.
-
När du loggar in, välj Spara när Edge frågar om att komma ihåg uppgifterna.
Google Chrome
-
Öppna Chrome.
-
Gå till Inställningar (klicka på de tre prickarna uppe till höger).
-
Klicka på Lösenord och Autofyll.
-
Se till att "Erbjud att spara lösenord och nycklar" är aktiverat
-
(Frivilligt för smidigare inloggning) Aktivera "Logga in automatiskt" för automatisk inloggning
-
-
Nästa gång du loggar in, klicka på Spara när Chrome frågar om du vill spara lösenordet.
Mozilla Firefox
-
Öppna Firefox.
-
Gå till Inställningar > Sekretess och säkerhet.
-
Under Inloggningar och lösenord, markera Fråga om att spara inloggningar och lösenord för webbplatser.
-
När du loggar in, klicka Spara om du får frågan.
Om det fortfarande inte fungerar – kontakta gärna er IT-avdelning eller support.