Genomförd undersökning står som ‘pågående’ eller ‘resultatet ogiltigt’

Om en genomförd undersökning har status "pågående" i listan över senaste undersökningar, eller att ett delresultat har status "resultat ogiltigt" kan det bero på att en del data från testningen inte laddats upp ordentligt. 

Resultatet ogiltigt

För undersökningar som genomförts på egen dator

Om du har genomfört undersökning på egen dator eller surfplatta kan du som kliniker kontrollera att all data har laddats upp genom att logga in på den här hemsidan. Observera att detta behöver göras på samma enhet som undersökningen utfördes på. Eventuell data som ej laddats upp från testningen laddas upp automatiskt. 

Distansundersökningar

Om undersökningen genomförts på distans så behöver den som genomfört undersökningen öppna inbjudningsmailet på samma enhet som den utfördes på och klicka på "Starta undersökning". Eventuell data som ej laddats upp från testningen laddas då upp. Om någon del av undersökningen ej har slutförts har patienten möjlighet att slutföra den så länge som det sker inom 24 timmar efter att det påbörjades.

Hur vet jag om data har laddats upp korrekt?

Om resultatet har laddats upp korrekt är dess status “Färdigt” i listan över senaste undersökningar, och delresultat som tidigare var ogiltiga visar testdata. Om resultatet laddats upp och inväntar manuell granskning är status “Manuell granskning pågår”.

Avbruten testning - möjlig orsak till "ogiltigt resultat"

Om en testning avbryts mitt under ett deltest och sedan återupptas och slutförs inom 24 timmar, kommer testningen automatiskt fortsätta från deltestet efter det som pågick när det avbrötsI dessa fall blir det avbrutna deltestet ogiltigt men övriga deltest giltiga.

Om det fortfarande inte fungerar

Om inget av ovanstående fungerar eller förklarar varför det saknas data ber vi dig kontakta vår support.