Om vissa delar av testet inte syns eller om knappar inte är tillgängliga kan det bero på att zoominställningarna i din webbläsare eller operativsystem. Följ dessa steg för att återställa inställningarna.
Återställ zoom i webbläsaren
Google Chrome
- Öppna Chrome och klicka på de tre prickarna i det övre högra hörnet.
- Leta upp alternativet Zoom.
- Klicka på 100% eller använd tangenterna:
- Ctrl + 0 (Windows)
- Cmd + 0 (Mac)
Microsoft Edge
- Klicka på de tre prickarna i det övre högra hörnet.
- Under Zoom, klicka på 100% eller använd kortkommandot:
- Ctrl + 0 (Windows)
- Cmd + 0 (Mac)
Mozilla Firefox
- Klicka på menyknappen (tre horisontella streck i det övre högra hörnet).
- Under Zoom, klicka på 100% eller använd kortkommandot:
- Ctrl + 0 (Windows)
- Cmd + 0 (Mac)
Återställ zoom i operativsystemet
Windows
-
Ändra skalning:
- Gå till Inställningar > System > Skärm.
- Under Skala och layout, välj 100%.
-
Ändra textstorlek:
- Gå till Inställningar > Hjälpmedel > Textstorlek.
- Justera reglaget så att texten inte är förstärkt överdrivet mycket.
Mac OS
-
Ändra skärmupplösning:
- Gå till Systeminställningar > Bildskärmar.
- Välj Standard för bildskärm eller en upplösning som passar din skärm.
-
Ändra zoominställningar:
- Gå till Systeminställningar > Hjälpmedel > Zoom.
- Säkerställ att zoomfunktionen är avstängd om det påverkar visningen.
Sammanfattning
För att undvika problem med testets synlighet, säkerställ att zoomnivån är inställd på 100% i både webbläsaren och operativsystemet. Om problemen kvarstår, prova att starta om webbläsaren eller datorn.