Min patient kan inte öppna länken till testet

Här går vi igenom olika orsaker till att länken inte fungerar vid distanstestning eller skattningsformulär

Via Mindmore har ni möjligheten att skicka ut både test, skattningsformulär eller både och via e-post. E-posten landar då i mottagarens inkorg och där finns en länk som hen ska klicka på för att komma till undersökningen. 

I sällsynta fall händer det att patienten som ska genomföra undersökningen kontaktar er om att länken inte fungerar. Då kan något av följande inträffat: 

Giltighetstiden har passerat

Mindmores undersökningar har som standard att de är giltiga i sex månader från det att de skickas ut. Om den tiden passeras kommer patienten ej att kunna öppna länken. Detta kan du som kliniker se i listan över testtillfällen. Där har du även möjlighet att förlänga giltighetstiden.

Patienten försöker starta en test på sin smartphone

Om du som kliniker skickar ett test med screeningbatteri till patienten kan hen ej starta testet på en smartphone, screeningen behöver göras på en dator. Alla skattningsformulär går att genomföra på en smartphone. Vill du skicka både ett screeningbatteri och ett skattningsformulär rekommenderar vi därför att du gör två separata utskick; ett med screeningbatteri och ett med skattningsformulär. Patienten kan då klicka på länken för formulären och fylla i detta/dessa via sin smartphone. Länken till testet kan patienten sedan starta via en dator.